måndag, oktober 22

Rocky road

Det är inte alltid så roligt som man kanske vill att det ska vara, den här föräldragrejen...

Vi pratade lite idag om att det är jobbigt att man inte får sova som man vill osv och kom fram till att det antagligen kommer att bli bättre snart när kroppen har vant sig. Förut gick man ut och söp varje helg eller sov 12h på ett dygn, vilket resulterar i att kroppen blir helt slutkörd också... så det är ju inte en helt främmande situation man är i nu.

När jag cyklade till skolan idag kom jag på en sak som summerar hela sömnsituationen ganska bra:

"Man får inte sova så länge när man har ett litet barn hemma, men man får sova många gånger istället!" :D

1 kommentar:

  1. Jag har sån otrolig tur som har dig i mitt liv! Du gör så att det är mycket lättare att ta sig igenom tröttheten! Jag längtar tills Vincent sover i vaggan så att jag får kramas och mysa med sig på kvällarna igen!

    Du är verkligen den bästa mannen och pappan man kan önska sig <3

    SvaraRadera