tisdag, oktober 15

Slappning off...

Det känns så konstigt när man är hemma hela dagarna och "är ledig"... Det känns liksom som att jag gör sju miljarder saker samtidigt, på samma gång som det känns som att jag bara sitter och slappar och gosar med en liten unge hela dagarna...

Jag känner mig trots det ganska stressad hela tiden och känner att tiden inte riktigt räcker till. Jag ska försöka acceptera att jag faktiskt gör ganska mycket nytta här hemma, istället för att känna mig otillräcklig. Jag städar, jag håller min son på så gott humör jag kan, jag dammar av en och annan hylla, , jag torkar spyor, jag byter blöjor, jag är lite halvsocial via facebook (för att undvika lappsjuka) och jag gör säkert massor av andra saker som jag inte ens tänker på!

Mitt tips till föräldralediga människor är att inte stressa upp sig för mycket, och ta sig tid att...


Själv tittar jag på en serie just nu, när grabben sover. Jag tänker inte säga vilken. :)

Det här var för övrigt tydligen inlägg nummer 100! Yay! Grattis till mig! Det ska jag fira genom att använda ytterligare tre utropstecken!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar