tisdag, april 24

Varför måste jag vara dummare än tåget?

Jag tänkte att jag skulle lyssna på lite musik från min mp3spelare ur våra högtalare bara för att dom är tusen gånger bättre än högtalarna på min dator... självklart. :)

När jag hade lunkat omkring i lägenheten ett tag för att hitta mp3spelarluringen gick jag fram till högtalarna för att koppla in den. Då ville det sig inte bättre än att jag inte hittade sladden till högtalarna! Då står jag där som ett fån och letar efter sladden i någon minut... sen går jag omkring och typ lyfter på saker och tittar på ställen där jag VET att den inte är (det känns som att jag gjorde det för att lura mig själv att jag letade) och efter ett tag går jag tillbaks till det stället där den ska vara och tittar IGEN! Fast jag är 100% säker på att den inte är där.

Då kommer frågan: Varför gör man (jag :P) så? Det är ju otroligt liten chans att den helt plötsligt ligger där den ska bara för att jag har gått omkring och sett ut som en idiot i några minuter :D



Avslutningsvis måste jag bara påpeka att "dummare än tåget" är ett sjukt bra uttryck...

1 kommentar:

  1. Orginaluttrycket är förstås "snabbare än tåget" ifall ni inte känner igen det :P

    SvaraRadera