lördag, maj 5

Tatueringar, hästar och Pippi

Inatt jag drömde något som jag aaldrig drö-ömt föruuut...
... japp! Ett tag efter att jag hade vaknat och haft en chans att reflektera över drömmen kom jag på hur otroligt konstig den egentligen var.

Drömmer var uppdelad i två akter.
I den första akten var jag på någon konstig fest hos min lillebror och jag var så otroligt irriterad på hans kompisar. Det värsta var när en av hans kompisar visade att han hade kommit på att man kan skjuta skruvmakaroner jättehårt om man använde någon slags köksmaskin. Jag skrek åt honom att jag inte orkade och att han skulle sluta hålla på och sluta vara dryg hela tiden. Trots det sköt han en handfull skruvmakaroner mot mig och en av dom fastnade i mitt huvud. Det gjorde jätteont! Efter några andra konstiga incidenter fick jag reda på att min lillebror var homosexuell och att han hade ett förhållande med en jättedryg gubbe som bor granne med mig. Slut på akt ett.

Akt två började med att jag var på något nöjesfält eller så och fick prova att rida på en häst. Barbacka dessutom. Det var det roligaste och mest befriande jag någonsin gjort i hela mitt liv, så jag bestämde mig för att skaffa en tatuering som visade hur mycket jag tyckte om hästar. Inte helt ovanligt i drömvärlden så hade jag en tatuering typ fem minuter senare. Jag ägnade några minuter åt att ångra mig, men kom sen på att jag egentligen ville ha den och att det säkert var bäst att den satt kvar.

 (Klicka för större bild)

Det är inte jag som är dålig på att rita, tatueringen såg mer eller mindre exakt sådär i drömmen
Efter ett tag så var jag inne på något konstigt badhus med min mamma och min kusin. Det fanns någon konstig vattenrutschkana som gick ner till ett trägolv och tog tvärstopp, så man hade liksom flugit in i väggen om man hade åkt på den. Det tyckte jag var konstigt. Min kusin påpekade även att det var bajs i vattnet. Det var mest ett neutralt konstaterande. Efter ett tag upptäckte jag att jag hade en jättekonstig tatuering på armen. Den såg ut såhär:

 (Klicka för större bild)

Mamma berättade för mig att det var min brors kompis som hade gjort den på mig när jag var jättefull på valborg. Jag blev lite oroad och irriterad över detta men hon lugnade mig genom att säga "Men det var för att täcka över en tatuering av Pippi Långstrump" (se bild), vilket jag tydligen tyckte var en ganska vettig förklaring till varför jag hade en konstigt placerad tatuering av ett äpple på armen. Som dessutom inte alls täckte över Pippi-tatueringen (den var inte ifylld, den såg ut precis som på bilden, med bara linjerna). Mamma sa också att Pippi-tatueringen var så suddig för att jag hade varit på någon typ av behandling för att ta bort den, men det blir inte bättre än sådär. Värt att nämna är att jag knappt reflekterade över varför jag skulle ha skaffat Pippi-tatueringen från första början, eller varför den inte var färdig.

3 kommentarer:

  1. Det är ju också intressant att mamma har svar på det mesta som du inte känner till! :)

    SvaraRadera
  2. Det här med att rida hästar i drömmar...

    SvaraRadera
  3. Hahahahahaha, vilken awesome dröm!

    SvaraRadera